Snopparnas dag

Norska är ett lustigt språk. Det första jag möttes av när jag gjorde entré på Comma idag var en dam som förkunnade att hon var så fruktansvärt snopp syk. Min första tanke var att den stackars damen råkat ut för ett virus av något slag, alternativt en pökrelaterad olycka. Men så mindes jag att snop (eller snopp som det faktiskt uttalas) är norskt slang för godis. Damen var alltså helt enkelt godissugen.

Några timmar efter den första snopp-incidenten blev jag avbruten i mitt betjänande av en tant som upprört pekade på en man av luffar-karaktär som rörde sig i lösgodisavdelningen.
-"Den där mannen tog snopp i munnen", gastade den upprörda damen medan hon slängde hatiska blickar på luffaren. 
-"..hrm..(host)..va?", lyckades jag klämma fram medan jag kämpade för att hålla skrattet inne.
-"Mannen där. Han tog massa snopp i munnen".
Diverse homoerotiska bilder involverande luffaren i fråga poppade upp i mitt huvud och jag såg mig förgäves omkring efter en svensk, omogen frände som också såg det komiska i detta utalande. Mina sökande blickar möttes endast av likgiltiga norrmän och jag svalde generat mina fyndiga kommentarer. Smått fnissande återgick jag till arbetet medan den anklagade homoluffaren oberört traskade ut ur butiken.

Som om detta inte vore nog med snoppar för en dag fick jag ett sms från Norrman som frågade om jag ville titta på film å spise snop. Detta är utan tvivel ett av de mer kinky smsen i inkorgen. 


Kommentarer
Postat av: Felicia

Hahahaha jag skrattar mig faktiskt nästan ihjäl för tillfället!!! :P

2009-09-24 @ 09:49:19
URL: http://fellan.webblogg.se/
Postat av: Bella

Hahahahaha! Gud så roligt, jag skulle ha jättesvårt att hålla mig!

2009-09-24 @ 09:59:43
URL: http://bellitabonita.webblogg.se/
Postat av: [Jenniiies Fotoblogg ]

Hejsan !

Jag håller på att starta upp ett smyckeföretag med annorlunda och unika smycken. Jag gör framförallt halsband av pärlplattor. De är både färgglada och coola. Titta gärna in och säg vad du tycker, kanske vill du också beställa något smycke ? :)

MVH Jennie

2009-09-24 @ 10:18:16
URL: http://jenniiesfoto.blogg.se/
Postat av: Frida

Haha! Så jälka komiskt! Jag vill också bosätta mig i Norge! Puss!

2009-09-25 @ 10:15:24
URL: http://friida.webblogg.se/
Postat av: Fia

Hahahha:D Ja, gud det där är ju bara ett av de bästa orden asså!! När man satt i kassan då: "Snop i lösvikt" Typsikt norrmännen det där:D

2009-09-28 @ 13:55:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0