"Jämställdhetsdebattens omkullvältare"

Anna Anka har nu skapat rubriker även här i Norge. Hela Norden befinner sig i nån form av jämställdhetsdebatt efter denna konservativa lyxhustrus inte alltför brighta utalanden. Om man nu ens kan kalla det för debatt för så vitt jag vet är det väl knappast någon som klivit fram och joinat Team 1950-tal. I vilket fall verkar ju alla helt fascinerade och hon får sjukt mycket uppmärksamhet i media. Jag själv är mest fascinerad över hur intresserade folk verkar vara av denna kvinnas åsikter. Det är ju liksom inte världens mest intelligenta och pålästa människa som uttalat sig (Ankan på Skavlan: "75% av svenska äktenskap slutar i skilsmässa...).

Så här mycket bryr jag mig om vad Anna Anka tycker om dagens könsroller:






.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0