Inglorious Bastards

Igår hade jag en het dejt med min kära sambo Alvilde och det bar av till Bergens enorma biopalats. Stökiga människor, trängsel, kö och svindyrt. Men när vi slog oss ner i de läskigt bekväma biostolarna var allt förlåtet.

Det är humoristiskt, våldsamt, oförutsägbart och genomtänkt. Säga vad man vill om Quentin Tarantino, men hans filmer är alltid mästerligt gjorda och ingen kan mista sig på hans säregna stil. Remake eller inte detta är orginallitet i ordets sanna betydelse. Alla karaktärer är klockrena: Dr Goebbles är osympatisk och belevad och Hitler är...ja..hetsig. Diane Kruger är fullkomligt underbar hela filmen igenom. Hon gav mig gåshud. Sen har vi givetvis Pittan. Oattrakiv som aldrig förr men i min åsikt gör han sin bästa roll sen Meet Joe Black. Allt var bra från den horribla accenten till det ständigt skitnödiga ansiktuttrycket. Bara denne mans insats gör filmen sevärd. 








Kommentarer
Postat av: Felicia

Din lilla recension gör mig mycket villig att se denna. Kanske vore något för kvällen... :)

2009-09-23 @ 14:08:48
URL: http://fellan.webblogg.se/
Postat av: Fia

Fy fasen vad sugen man blev på att se den här då! Det måste göras=) Pittan asså...vare sig med eller utan accent..eller alltför påklädd..grr...

2009-09-28 @ 13:58:21
URL: http://fiaelisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0