Ice ice baby

Commas mycket omdiskuterade aktivitetsdag ägde rum i Torsdags och förväntningarna var skyhöga. Raffting, paintball, spännande båtresa eller orientering - förslagen haglade men ingen hade väntat sig detta.

Curling. Sporten alla känner till men få begriper och ännu färre intresserar sig för. Högst otippad som aktivetet men faktiskt roligare än det ser ut och det blev en spännande match! En trevlig överaskning var vår instruktör var ingen mindre än min sambo Olav, en riktig curlingtalang. Stackars Olav fick en gigantsk utmaning när Commagänget gjorde sin debut på isen. Vi var dåliga. Horrieblt dåliga i ärlighetens namn och jag tvivlar på att all coatching i världen kunde förändra detta även om vi mot slutet åtminstone lyckades  låta bli att skämma ut oss fullständigt. Första 5 minutrarna var jag som Bambi på hal is (bokstavligen) men ett antal snygga vurpor och många frustrerade svordomar senare var jag faktiskt inte lika mycket ett skämt och jag lyckades till och med scora några poäng för lagets räkning. Om jag ber Olav om några privatlektioner kanske jag har en proffskariär framför mig haha. Min oförnekliga talang hjälpte dock inte slutändan utan Team Whitetrash förlorade med ett sketet poäng. Som den inbitna tävlingsmänniska jag är tog jag mycket hård på detta nederlag men efter lite pizza och en "loser beer" kändes det lite bättre:)
Nästa dag möttes jag av en obehaglig överaskning i form av ett jävla kollage fullt med föga smickrande bilder från curlingstrapatsen. Förnedringen finns alltså dokumenterad. Yes.




Kan detta vara mitt kall?
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0