Mindervärdeskomplex

Ibland känner jag mig väldigt obildad. Och obetydlig. Som vissa av er kanske märkt har jag stunder när jag känner mig nästan allvetande. Detta är främst när jag pratar med barn eller äldre människor som inte kan engelska. Eller somliga amerikaner.


Min sambo Daniel blev idag färdig med sin doktorsgrad. Om det nu heter doktorsgrad. Tog sin doktorsutdanning kanske man säger, hur nu detta stavas. Jag vet inte ens vad det kallas. Eller exakt vad det är. Det är väl något man tar tänker jag, ungefär som simborgarmärket. Fast i smarthet.


Har inga planer på att doktorera i någonting. Känns som lite överkurs för mig och dessutom vet jag inte om jag någonsin kommer vara så pass intresserad av något att jag vill veta precis allt om just den saken. Däremot har jag verkligen insett att jag vill vara allmänbildad. Veta lite om mycket liksom.


På spåret-smart helt enkelt. Det känns rimligt.




Älskar att Fredirik Lindström ska ta över som domare förresten. Har tittat sönder på Svtplay och Svenska Dialektmysterier. Bra skit.


Kommentarer
Postat av: Felicia

2009-10-29 @ 17:50:25
URL: http://fellan.webblogg.se/
Postat av: Felicia

Oj nu blev det visst en tom kommentar först det var ju inte meningen... Eller var det faktiskt det? ett hemligt meddelande, kan du tyda det..? Näe till det jag faktiskt skulle skriva. Svenska dialektmysterier är SJUKT BRA SKIT! jag har också svt-playat det;) såklart, språknördarna inom oss som talar. Eller är det Bennys röst som ljuder inom oss!? haha! Saknar dig, när kommer du hem???

2009-10-29 @ 17:52:38
URL: http://fellan.webblogg.se/
Postat av: Frida

Drömde om dig inatt Hanna! Vi fikade tillsammans och hade det jättemysigt! Sedan kom en massa rädda män utan kläder, enbart iklädda "höftskynke" springades och ville bli räddade... De sprang från ett monster trodde dom. :)



Puss!

2009-11-02 @ 09:14:41
URL: http://fridacarlssons.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0