Personlig utveckling

Felicia och jag ingick en pakt gällande en mer hälsosam livsstil. Motion, nyttig kost och bra rutiner. Vårt svullande har vi begränsat till en dag i veckan, även om det finns vissa kryphål i vår nya filosofi.

Motionsbiten har gått bra. Rutinerna kommer nog att infalla sig snart nog men kosten kan fortfarande ifrågasättas. Jag fuskar. Jag erkänner - jag är definitivt en fuskare och våra små kryphål har utvidgas till det maximala. Igår lagade jag och Felicia en sjujäkla middag som sedan avrundades med äppelpaj och vaniljsås. Värt. Sen var det Idolkväll hos Lin, Lisette, Even och Ola och där var jag inte sen att kasta mig över det mesta som kom i min väg, både morötter och kakeman(fråga inte, så norskt). 

Denna kväll har gått ungefär i samma linje. Efter min hela 5 timmar långa arbetsdag förenades jag med Felicia och en nyligen hittad Norrköpingsflicka, Ida. Även Lin kom på besök och då samtligas energi låg nånstans mellan noll och icke-existerande slog vi oss ner i soffan och jag har inte rört mig många meter sen dess.
Med undantag för godis-uppdraget till Rema. 

I skrivandes stund har jag och Alvilde precis undersökt hur länge man oavbrutet kan äta popcorn i ett enda andetag samt hur många man får in i munnen utan att tugga. Likt två fjortonåriga pojkar flinade vi uppstelt åt hur påhittiga och balla vi är. Crazy som fan. Detta är väl vad man brukar kalla konstruktivt tidfördriv.


Agnes har lämnat mig men hennes grådassiga strumpor ligger kvar i min tvättmaskin. Jag ska sakna hennes utvecklingstörda skratt men så snart mitt norska knegande är över och hon återvänt från sitt västafrikanska äventyr kommer vi ju ses igen.

Om hon inte gifter sig med en nomad eller negerkung av något slag. Det kan hända.



Positivt är dock att ingen längre kommer sno och svetta ner mina nytvättade arbetskläder.



Kommentarer
Postat av: Bella

Ojojoj! Ska du vara hälsosam? hur gick detta till? :P

2009-10-18 @ 13:58:28
URL: http://bellitabonita.webblogg.se/
Postat av: pärlan

Man tror ju att det ska hjälpa att vara hos den dyra naboen, men icke! Men jag önskar er mitt största lycka till :D

2009-10-18 @ 18:57:49
Postat av: Snorkfröken

Det utvecklingsstörda skrattet kommer att finnas kvar. Oavsett om jag kommer hem med en negerhövding.



Saknar dig!

2009-10-18 @ 20:37:55
URL: http://agnesboken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0