Home sweet home

Hagel, regn och rusk härjar i Bergen idag. Eller åtminstone har det låtit så. Vet inte med säkerhet för jag har knappt varit utanför dörren. Comma har slagit igen portarna inför det stundande Deli de Luca-övertagandet och efter en vecka av krävande 11-timmars pass med kroppsarbete som vilken karl som helst skulle frukta har jag gjort mig förtjänt av lite hemmavakuum. Har gjort mitt bästa för att leva upp till min nya roll som hustomte och har bara smygit runt på hemmaplan hela dagen. Mysigt dock vill jag lova! För första gången någonsin utnyttjade jag vårt finfina jacuzzi-badkar. Gjorde hela tjejgrejen med levande ljus och grejer. Klarade av hela 10 minuter innan rastlösheten kom krypande. Då bejakade jag husmoren inom mig och gjorde en äppelkaka. Imponerad någon?

Kommer helt säkert att trivas med min hemmafru-period. Har skrivit av recept på julgodis från Hus & Hem (en av de ca 180 svenska inredningstidningarna som ingick i Commas alltför krävande magasinutbud) och införskaffat ett prima förkläde. Känns bra det här. Stressen den senaste månaden fört med sig börjar sakta men säkert släppa och jag känner mig... trött. Men nöjd.

Ska dock slita mig från hemmets ljuva vrå lite senare för ett biobesök med flickorna. Ida och Felicia har promotat Twilight som attan men jag är minst sagt skeptisk, speciellt efter den första filmen. Men bio är ju alltid trevligt så vill iallafall joina, trots det tvivelaktiga filmvalet. Vem vet jag kanske blir frälst?

                      

Home maker Hanna diggar både bad och kaka


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0