Pepparkakshuset gud glömde

Vet inte om dessa hemska nyheter nått Sverige, men för en liten tid sedan inträffade något fruktansvärt i Bergen. De nästan 700 pepparkakshus som ingick i den så kallade Pepperkakebyen förstördes. Inte ett enda hus var helt. Bergensarna blev förkrossade. Bokstavligt talat. Deras storartade pepparkaksby är fan inget skämt ska ni veta. 

Vi i kollektivet valde dock att utmana ödet och fira in första advent med ett koseligt pepparkakshusbygge. Detta trots att det går en hus-krossare lös. Vi gjorde det helt från skrach. Vi peppade, bakade, kavlade, glöggade och lyckades till slut få ihop kanske det skevaste hus jag någonsin skådat. Tror nästan jag skapade vackrare pepparkakshus i femårsåldern men antar att det är så det blir när man bygger med norrmän. Och glögg.

    
Strategi-möte                                 It's on!

 
  ....Glöggggen!                            ArkitektDaniel

   
Tomten kom som tur var med finfina gåvor.
       
Supar-santa


Det slutgiltiga resultatet. Komplett med ren, ängel, sned gran och negermumin.

                                                                                                                                                                           
 


Kommentarer
Postat av: Bella

OJoj, pepparkakshus har jag typ aldrig gjort.Är imponerad av att ni orkade ens göra ett pepparkakshus i denna ålder.

2009-11-30 @ 19:14:04
URL: http://bellitabonita.webblogg.se/
Postat av: Felicia

Jag har ju alltid sagt att du är en ÄKTA estet! ;) hihi! SNART är du hääääär:D:D:D:D

2009-11-30 @ 20:21:10
URL: http://fellan.webblogg.se/
Postat av: Fia

Pepperkakebyen!! Shit vad hände!?:O världens mysigaste by ju... Tyckte att ert hus var kanon! an ska inte döma boken efter omslaget..;)

2009-11-30 @ 22:12:13
Postat av: Linda

Aaaah neeej vilken hemlangtan till asylsmauet jag fick! Ack ack, hur gick det till med pepparkaksbyen? PUSS

2009-12-02 @ 12:11:15
Postat av: Frida

Riktigt läckert hus tycker jag! Duktiga ni är! :D

2009-12-02 @ 17:51:43
URL: http://fridacarlssons.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0